Duurzame bedrijven groeien sneller

The word is out: duurzaamheid loont. De ING heeft het onderzocht en in een recent rapport openbaar gemaakt. Dus ondernemers letten op de 3P’s: profit, planet en people. Eén ervan vergeten en het gaat dus niet goed. Je bedrijf let op de winst, maar ook op de sociale omgeving en het milieu. In de oude traditie van duurzaamheid kreeg het milieu veel aandacht. We vervuilen en stoken de aarde op. Maar inmiddels moeten we ook op de mens om ons heen, maar ook op die verder weg, letten. Dat is niet raar met 9 miljard medebewoners over enkele decennia. Honger, ziekten, opleiding, harmonie, allemaal zaken die uiteindelijk ons genot in Nederland beïnvloeden. Voortrekkers zeggen, je kunt niet succesvol zijn in een wereld die zelf niet succesvol is. Globalisering brengt dit naderbij. Je kunt wel armoede exporteren door elders onder slechte omstandigheden producten te maken. Maar, het is meteen zichtbaar via supersnelle media. Ook als ongemak tot sociale onrust leidt, krijg je die meteen te zien en vaak ook te voelen. Het beeld is duidelijk: geld, mens en omgeving zijn verbonden. De beste evenwichtskunstenaar wint!

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized met de tags , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *