De groene propositie

Duurzaamheid levert ongekende zakelijke kansen. Anders denken en beter doen is rendabel, maar vooral voor ondernemers die hun groene propositie slim combineren met andere voordelen voor de klant. Neem bijvoorbeeld de investeringsvrije zonnepanelen.

Stroom opwekken voor eigen gebruik kan op allerlei manieren, met zonnepanelen op je dak bijvoorbeeld. Deze panelen sluit je aan op je eigen stroomvoorziening en een overschot kan naar het net. Nadelen zijn de hoge investeringskosten. Een beetje paneel kost honderden euro’s. Je doet er wel lang mee, dus het rendeert op lange termijn zeker. Maar consumenten hikken aan tegen de hoge aanloopkosten.

Groene stroom aanbieder Greenchoice heeft hier wat op gevonden. Zij biedt panelen tegen nul investering aan. Je sluit wel een langjarig stroomcontract af tegen een vast tarief per kWh. Na afloop van dit contract zijn de panelen voor jou. Het slimme is dat deze aanbieder hiermee een aantal voordelen voor de klant heeft bedacht. Zo is de stroomprijs constant, waarmee je tegemoet komt aan de behoefte aan zekerheid. Ook is de investeringsdrempel bij de klant weggenomen. Ondertussen heeft de aanbieder een stroomproducent geschapen die tegen lage kosten teruglevert. Zakelijk voor beide partijen interessant, want de investering is nu en bekend, terwijl energieprijzen zeer waarschijnlijk zullen stijgen. Ik voorspel dat dit een succes zal worden omdat Greenchoice een slimme groene propositie inzet. Zie voor meer voorbeelden van groene proposities mijn boek ‘Groeien met Groen’ en www.syntens.nl/groen.

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie met de tags , , , . Bookmark de permalink.

Één reactie op De groene propositie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *